tirsdag den 6. november 2007

Animation

Nu bliver der lidt rod i indlæggene, men det er der ikke noget at gøre ved...

Jeg har nu fået lavet min animation færdig - deværre lykkedes det mig ikke at inkludere animeret tekst, men det må jeg få kigget på en anden dag... - Jeg har valgt at arbejde videre med de allerede beskårede billeder af katten. Han er nu blevet udsat for et spring i faldskærm :-)

Det færdige resultat ser således ud:
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Billedet fra flyet er af Night Flier, mens faldskærmen stammer fra Bobengr. Det første har jeg beholdt som baggrund hele vejen igennem, mens jeg har valgt at klippe faldskærmen ud og sætte den sammen med billedet af min kat. Det sidste her krævede lige lidt forsøg, før jeg fik det til at virke. Jeg erfarede nemlig, at når man kopierer fra et .psd-billede, så får man kun det aktive lag med, derfor måtte jeg først gemme billedet somm gif, før jeg kopierede det ind i animationen... - Men da først jeg havde fundet frem til det, så gik det faktisk som en leg.

Det er så også ret vigtigt, at man i sådan et tilfælde som her, hvor det skal se ud som om katten kommer længere og længere væk, husker at gøre det billede mindre inden man kopierer det ind i animationen...

Men selve animationen med billederne er ikke så svær - det, jeg har brugt enomrt lang tid på er, at få teksten til også at bevæge sig, men det er desværre endnu ikke lykkedes - trods utallige forsøg - kunne rigtig godt tænke mig, at det kunne lade sig gøre at lave teksten bevægelig på samme måde som man kan i PowerPoint eller på en webside, men det måtte jeg altså opgive, da jeg ligesom ikke rigtigt føler, jeg kan tillade mig at bruge mere tid på det på nuværende tidspunkt... - Og så må jeg også erkende, at jeg faktisk er begyndt at synes, det er lidt kedeligt :-)

Nu står den så på lydredigering og videooptagelser - og nu ville det i den grad være fedt, hvis det bestilte webcam dukkede op inden alt for længe...

1 kommentar:

lis faurholt sagde ...

Hvor er din animation altså bare flot :) Effekten af dit arbejde med størrelsesforholdet giver en helt suveræn virkning!