fredag den 15. februar 2008

Nyt emne ;-)

Hold op, hvor tiden går... - Og man går hele tiden med en fornemmelse af, at der er noget, der bliver forsømt... - Som nu den her blog - meningen var jo egentlig, at der skulle dukke en masse fagligt stof op omkring Multimedie i pædagogisk arbejde, men sådan blev det altså ikke lige... - Nu er semestret og dermed også faget afsluttet, og vi kaster os over noget helt nyt og anderledes: Naturfag!

Hvordan blogger man om Naturfag, tænker de fleste nok lige umiddelbart, for vores vedkommede handler det om at følge et udvalgt stykke jord/landskab, og ad denne vej beskrive udviklingen og livet på dette vha. ord og billeder... - Egentlig er det jo faktisk ret interessant, men må nok erkende, at det ikke lige er det, mit hoved er fuldt af pt. Jo, stedet er udvalgt - og for at gøre det nemmere for mig selv, så jeg har valgt simpelthen dagligt at følge med i, hvad der sker i min egen have, men udover at vælge lokaliteten, så har jeg altså endnu ikke fået gjort så forfærdelig meget ved det - satser dog på, at dagen i dag og weekenden vil medføre nogle fotografier og en lille beskrivelse - ikke mindst af vores rige fugleliv. Bl.a. har vi en fasan, der stort set dagligt kommer og spiser her. - Det er en herlig måde at komme i gang med dagen på, lige at starte med at betragte ham et par minutter. Så jeg vil nok vælge at holde godt øje med ham her i weekenden, og forhåbentlig få taget et par billeder :-)

2 kommentarer:

lis faurholt sagde ...

Det er da utroligt, så mange, der har valgt egen have. Her troede jeg, I var ægte naturelskere med vaders og det hele - men det er måske kun børnene, der har godt af at komme ud og bevæge sig? *G*

chavi sagde ...

Hejsa Lis,

som altid - i hvert fald i mit tilfælde, så handler det om tid!!! - Eller rettere mangel på samme - ved med mig selv, at vælger jeg et område, hvor jeg skal afsted efter det, så vil det blive forsømt ;-)

Og i kraft af, at jeg i forvejen har nogenlunde styr på, hvad der sker hvornår i min have, så er det vel oplagt!!!

Og nej, det er ikke kun børnene, der har godt af at bevæge sig :-) Kæmper bravt for flere udendørsaktiviteter på mit arbejde...